dec
30

Ez a blog "A fideszes zsidó, a nemzeti érzés nélküli anya és a mediáció" című dokumentumfilm nyomán jött létre. A film azt járja körül, hogy a rendszerváltás eufóriája után 2002-re oda jutottunk, hogy barátságokat és családi kapcsolatokat verhet szét a mindent elborító politikai szembenállás.

Magam 1990-94 között SZDSZ-es színekben a XII. kerület polgármestere voltam, 1994-ben kiléptem a pártból. 1996 óta a Fidesz tagja vagyok, 1998 óta Budafok-Tétényben önkormányzati képviselő. A filmben egy kvázibarátság egyik oldalát képviseltem. Felebarátom, Székely Gábor (az SZDSZ jóvoltából főpolgármester-helyettes 1990-94 között) rendszeresen meghívott a házában rendezett Sátrak ünnepére (Szukkot), ami számomra azt is szimbolizálta, hogy a zsidó közösséghez tartozom, számon tartanak. Miután a 2002-es választási kampány során három mondatban bíráltam az SZDSZ-t a televízióban, Gábor lényegében megszakította velem a kapcsolatot.

A filmvetítések után, a nézőkkel folytatott beszélgetésen sok olyan kérdés felmerült, ami engem is régóta izgat, de annyira messzire vezet, hogy a rendelkezésre álló idő alatt nem lehetett kibeszélni. Talán itt sikerül.

A bejegyzés trackback címe:

https://fideszeszsido.blog.hu/api/trackback/id/tr22848001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása